Er blijkt een storende fout te staan in KerkNieuws nr. 16 onder het kopje Wijkkerkenraad Wijkgemeente Catharijne. Dit betreft de activiteiten van de beroepingscommissie.

De gecorrigeerde tekst is hier in zijn geheel opgenomen.

Met excuses voor het ongemak.

De redactie.

Kopij t.b.v. KERKNIEUWS 16 2018 gecorrigeerde versie!!

Hoort bij wijkgemeente Catharijne

Uit de kerkenraad

Op 11 december vergaderde de kleine kerkenraad voor de laatste keer met Wijke Greydanus en Henk Makkinga. Gesproken is over de invoering van de Privacyregels in onze administraties, de wijzigingen met betrekking tot de toegankelijkheid van de uitzendingen van de kerkdiensten via internet (voortaan met een wachtwoord), de ambtsdragervergadering van 13 december en onze bijdrage daaraan, de invulling van de afscheidsdienst van Wijke en Henk op 30 december, de voortgang van het beroepingswerk, de Night of Light, de randzaken rondom de Kerstnachtdienst, de Kinderkerstnachtdienst met toneelstuk en tocht naar de kinderboerderij op 24 december, de overdracht van diverse werkzaamheden van Wijke en we zijn bijgepraat op het gebied van alles rondom het kerkgebouw, de diverse zaken rondom het pastoraat en van de diaconie en van een aanvullend programma met betrekking tot verdiepen en ontmoeten in de eerste helft van 2019.

Voorafgaand aan de vergadering zijn wij samen met alle overige leden van de wijkkerkenraad bijgepraat over de recente besluitvorming van de Algemene Kerkenraad op basis van de door het CCBB versterkte toestemmingen. We hebben toestemming om te beroepen: 1,0 fte predikant voor onbepaalde tijd plus 0,6 fte predikant of een kerkelijk werker voor een periode van 5 jaar; daarnaast 0,4 fte predikant of een kerkelijk werker voor een periode van 5 jaar specifiek voor het pastoraat aan mensen met een beperking. NB. Zie ook het artikel “In relatie tot financiën en financiële positie”in de vorige uitgave van Kerknieuws. De Beroepingscommissie kan nu aan de gang.

Tevens doen wij een beroep op alle gemeenteleden van Catharijne namen aan te dragen van predikanten. Wij stellen het op prijs als u deze, met motivatie waarom u hem of haar geschikt acht, doorgeeft aan Berend Ponger, secretaris Beroepingscommissie Catharijne, E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of aan/via de scriba.

UITNODIGING AFSCHEIDSDIENST WIJKE GREYDANUS EN HENK MAKKINGA

Na vijf mooie en fijne jaren in Driebergen-Rijsenburg gaan Wijke Greydanus en Henk Makkinga een nieuwe uitdaging aan in de Protestantse Gemeente te Doetinchem. Vijf jaren waarin zij veel hebben mogen betekenen voor enerzijds mensen met een beperking en anderzijds onze wijkgemeente. Wij zullen hen missen, maar feliciteren de Protestantse Gemeente te Doetinchem met hun komst.

Wijkkerkenraad Catharijne nodigt u van harte uit om aanwezig te zijn bij hun afscheidsdienst in de Grote Kerk, op 30 december, aanvang 10:00 uur. Na de dienst zal in Nieuw Salem een receptie zijn waar u Wijke en Henk de hand kunt schudden. Er zal worden voorzien in koffie/thee met broodjes en wat lekkers.

Op zondagmiddag 13 januari 2019 zullen Wijke en Henk worden verbonden aan hun nieuwe gemeente, in de Catharinekerk, Simonsplein 25 te 7001 BM Doetinchem, aanvang 14:00 uur!